skip to Main Content

Vertraging voor bustracé Meer en Vaart?

De werkzaamheden voor de nieuwe route van bus 69 lopen vertraging op. De gemeente moet op zoek naar een andere aannemer die het werk aan de busbaan moet afronden.

NIEUW-WEST – De aannemer van bustracé Meer en Vaart, bedoeld voor de Westtangent, is niet in de race voor een vervolgcontract. De verwachting is dat een nieuwe wegenbouwer pas eind dit jaar aan de slag kan. De huidige aannemer gaat nog door tot de zomer en rondt dan de werkzaamheden af. Tot die tijd blijft Meer en Vaart afgesloten voor busverkeer. Voor later op de planning staan: de busbaan tussen de Ookmeerweg en de Osdorpgracht en nieuwe bushaltes op de kruising Meer en Vaart en Osdorper Ban. De gemeente moet nog even wachten met het groot onderhoud aan de westkant van Meer en Vaart, tussen de Osdopergracht en de Cornelis Lelylaan. Tenslotte is er nog geen zicht op een nieuwe halte Ruimzicht aan de westzijde van Meer en Vaart en moet gewacht worden tot de werkzaamheden aan de Louis Davidstraat doorgaan. Het is dus onbekend wanneer de nieuwe dienstregeling voor bus 69 ingaat. Een fikse tegenvaller.

Niet enthousiast

Bus 69, ook wel Westtangent, rijdt acht keer per uur van station Sloterijk naar Schiphol en terug. Om de snelle doorstroming van deze bus te bewerkstelligen, moeten speciale busbanen worden aangelegd. Bewoners van Nieuw-West zijn vooralsnog overigens niet unaniem enthousiast over de Westtangent. Zij vinden dat de ‘fijnmazigheid van het openbaar vervoer’ in de buurt de nek om wordt gedraaid en vrezen ‘verschraling’ van het openbaar vervoer.

Back To Top
Zoeken