skip to Main Content

Fietsverbinding Oost komt eraan  

Welke fietsverbinding tussen Zeeburgereiland en de oostelijke binnenstad is optimaal? De gemeenteraad beslist in 2020, maar eerst geven bewoners input 

Bewoners uit het Oostelijk Havengebied, de Indische Buurt, Zeeburgereiland, IJburg én landelijk Noord konden zich tot en met 6 januari dit jaar aanmelden voor een klankgroep bij het onderzoek naar ‘Fietsverbinding Oost’. Oftewel: de nieuwe of verbeterde fietsverbinding tussen Zeeburgereiland en de oostelijke binnenstad. De klankgroep zal in vijf tot tien sessies kritisch meekijken met enkele onderzoeken die de gemeente wil laten uitvoeren. Deze onderzoeken zullen de basis vormen voor een advies aan de gemeenteraad over de mogelijkheden die er zijn en de voor- en nadelen daarvan. Vervolgens zal de gemeenteraad in het voorjaar van 2020 een keuze maken voor één of twee opties voor de Fietsverbinding Oost.

Impact
De onderzoeken beginnen binnenkort en hebben betrekking op vier varianten en twee subvarianten: opwaardering fietsroute Amsterdamsebrug, fietsbrug naar Sporenburg (hoogte: 9,10 meter of 11,35 meter), fietsbrug naar Cruquius-Borneo (hoogte: hoogte: 9,10 meter of 11,35 meter), fietstunnel naar Sporenburg. De gemeente heeft de klankgroep in het leven geroepen omdat de keuze voor het een of het andere een grote impact kan hebben op de woonomgeving van bewoners. Bovendien beschikken zij door hun kennis over de buurt over ‘waardevolle input’. De 17 leden van de klankbordgroep kijken mee tot oktober 2019. De eerste kennismakingsovereenkomst is op 21 januari.

Back To Top
Zoeken