skip to Main Content

Ook bij Café de Ceuvel is het glas halfvol

Café De Ceuvel In Betere En Drukkere Tijden.

Stamgasten van Café de Ceuvel aan de Korte Papaverweg kunnen hun favoriete zaak steunen door een foto te kopen. De Ceuvel doet namelijk mee aan initiatief Project Halfvol.

NOORD – Het is een zware periode voor de horeca. Afdeling Amsterdam van Koninklijke Horeca Nederland gaf in oktober al aan moegestreden en boos te zijn. Zij krijgen nu steun van caféfanaten en horeca-ervaringsdeskundigen (zowel voor als achter de tap) Jessy van Dinther, Stefan Geesink en Lizzy van Hulst. Het drietal is Project Halfvol gestart. Wat houdt dat project in? Het betreft een fotoserie van deelnemende Amsterdamse cafés van halfvolle glazen bier. Deze foto’s worden op posterformaat verkocht en met de opbrengst ervan worden de Amsterdamse cafés gesteund.

Favoriete plek

Kunstenaar Stefan Geesink: ,,Mensen kopen zo een stukje van hun favoriete plek voor bij hen in huis. Normaal ga je een avondje naar het café en kan het zomaar gebeuren dat je er €50 lichter weer uitkomt. Nu kun je voor dat bedrag een eeuwige herinnering van jouw stamkroeg kopen en hen daarmee steunen.” Jessy van Dinther, grafisch en content vormgever van het project licht toe: ,,Wij zijn allemaal werkzaam geweest of nog altijd werkzaam in de horeca en weten dus hoe zwaar ze het hebben. Dit konden we niet zomaar aan ons voorbij laten gaan.”

Rasoptimisten

Het idee van het project komt uit de koker van Van Dinther en Geesink. Producer Lizzy van Hulst maakte het team compleet. Uit Noord doet Café de Ceuvel mee aan het project. De fotoserie is nog lang niet compleet, kijk dus regelmatig even op projecthalfvol.nl voor nieuw beeld! Over de naam zegt Van Dinther: ,,Wij zijn rasoptimisten, bij ons is het glas altijd halfvol.”

(Foto: Flickr / Jam Willem Doormembal)

Lees ook:

Angst voor overlast; Verstoort Noordkust de Noordrust?

Back To Top
Zoeken