skip to Main Content

Méér beleven vanuit je zitplaats in de Arena

De Johan Cruyff Arena wil bezoekers verrassen met innovatieve diensten. Via het programma ‘Change the Game’ rolden 35 opties binnen.

ZUIDOOST – Eind januari lanceerde de Johan Cruyff Arena het programma ‘Change the Game-Redefine the ArenA Experience’ en vroeg de organisatie internationale partijen om ideeën voor innovatieve diensten voor bezoekers van het stadion in te dienen. De Arena wil zulke diensten in samenwerking met Ajax, de KNVB en ID&T gaan ontwikkelen. Van de ruim 180 inzendingen die binnenstroomden, selecteerde het bedrijf onlangs 35 innovaties die kans maken door de jaarlijks twee miljoen bezoekers van het stadion gebruikt te gaan worden. Een daarvan is Snaptivity, waarbij toeschouwers hun stoelnummer aanmelden en actiefoto’s vol emotie van zichzelf ontvangen, zoals op het moment dat er gescoord is. Met de 3D-scanner van Texel Inc. kunnen bezoekers een 3D-foto van zichzelf ontvangen, zoals bijvoorbeeld met een panoramische stadionachtergrond. Met de mobiele applicatie Game On kunnen toeschouwers in het stadion en thuis beelden van een evenement vanuit verschillende hoeken bekijken, inclusief wedstrijdstatistieken.

TNO
Van de 35 finalisten worden in mei enkele innovaties gekozen die in 2019 en 2020 in het stadion ontwikkeld, getest én ingezet zullen worden. Hierbij werken diverse partners van de Arena mee, waaronder TNO en Hogeschool van Amsterdam. Informatie over het verloop van dit project en de namen van de innovaties waar miljoenen bezoekers van gaan profiteren, vind je op changethegame.eu

Back To Top
Zoeken