skip to Main Content

HTM Beachtram brengt de zee dichtbij

De HTM Beachtram.

Op tramlijn 1 rijdt sinds kort de HTM Beachtram. HTM wil met de tram reizigers, inwoners en bezoekers in deze coronapandemie ‘een positief gevoel’ meegeven.

DEN HAAG – HTM heeft de buitenkant van de nieuwe Beachtram laten bestickeren met een vrolijk en opvallend strandtafereel met veel woordgrappen. In de tram zelf zijn vrolijke stickers aangebracht op vloeren, wanden en plafond. Er hangen verschillende posters, zoals één met een QR code die de reiziger direct naar de Spotify zomerhitlijst leidt op zijn mobiele telefoon. In de Beachtram ruik je de zeelucht al en worden de halteomroepen voorafgegaan door zeegeluiden in combinatie met zomerse muziek. Het begon allemaal met een idee van trambestuurders Natalie Storm. “Om te zorgen dat mensen tijdens het meereizen vrolijk worden en met een goed gevoel uitstappen richting, huis, werk of school. Als de tram komt aanrijden moet je al kunnen zien dat het een vrolijke tram is”, zo liet Storm weten. Dat idee heeft HTM omarmd en heeft geleid tot de Beachtram of Bikinilijn. De tram is niet alleen goed voor het humeur, hij maakt ook deel uit van een groter plan om op zomerse dagen lange files naar Scheveningen te voorkomen en parkeerdrukte te beperken.

Positief gevoel

Tramlijn 1 is de oudste tramlijn van Nederland. Dagelijks worden er reizigers van en naar Scheveningen vervoerd. Daarnaast is deze GTL-tram met het nummer 3126 ‘jarig’; de tram is dit jaar maar liefst dertig jaar oud. HTM heeft aan de Beachtram overigens een leuke fotowedstrijd gekoppeld. De vervoerder vraagt mensen hun leukste strandfoto te delen op Facebook of Instagram met #beachtram. Deelnemers maken kans op twee tickets voor Madurodam, Legoland Discovery Centre of Sea life.

(Foto: HTM / Chris Westerduin)

Lees ook…

Beleef het Binnenhof, nu het nog kan!

Back To Top
Zoeken