skip to Main Content

Chillen in Amsterdamse Poort, hoe dan?

Chillen In Amsterdamse Poort, Hoe Dan?

Op de oproep van Amsterdamse Poort om ideeën aan te leveren voor evenementen kwamen talloze reacties, maar er is ook veel kritiek..!

ZUIDOOST – Op 24 maart besloot Amsterdamse Poort via de facebookpagina de hulp van bezoekers in te schakelen: ,,Als wij een evenement in ons winkelcentrum organiseren, wat zou jij dan graag willen zien?” Deze ideeën zouden vervolgens kunnen worden meegenomen in de voorbereiding van evenementen. De bezoekers moesten wél realistisch zijn, want ,,Beyoncé gaat het niet worden”. Aan creativiteit geen gebrek; het regende reacties. ,,Een leuke spelshow, gepresenteerd door Buddy Vedder.” ,,Een Pure Markt, zoals in andere stadsdelen.” ,,Een foodfestival en dan weer met die leuke band van afgelopen jaar.” ,,Een muziekfestival, waar de jeugd uit de Bijlmer meer leert dan rap en hiphop.”

Upgraden

Kritiek is er ook. ,,Laten we beginnen met het upgraden van ‘Poortje’ en dan komen mensen vanzelf chillen ongeacht het evenement. En met upgraden bedoel ik het aanbod en diversiteit van winkels en horeca.” Velen pleiten voor de komst van de Action en Primark. Anderen ergeren zich aan de ‘onbetaalbare huur’. ,,Afgelopen zaterdag was het de laatste dag van een kleine ondernemer die er 30 jaar heeft gestaan, maar nu alles kwijt is.” De ‘nutteloze mannen die rond de Shopperhal hangen’ zijn velen ook een doorn in het oog. ,,Mijn zoontje van 11 wil er niet meer heen vanwege de hangouderen.”

Back To Top
×Close search
Zoeken